fredag 21 februari 2014

Skriva reflektion efter litteraturdiskussionen

Exempeltext:


Rubrik Sätt en passande rubrik: 


  • Ska vi bli som våra föräldrar? 
  • Mera om Ove
  • Jag älskar Ove


Inledning I dag hade vi vår första litteraturdiskussion. Alla skulle dela med sig av sina tankar som de fått under läsningen. Vi satt tillsammans runt ett stort bord.

Vad du tänker om dina tankar: Jag berättade om hur lika Ove och hans pappa är. När jag läste om Oves barndom förstår jag hur mycket han är påverkad av sin pappa och hur mycket Oves pappa betyder för Ove. Jag känner själv att jag också är ganska lik min mamma även om jag inte riktigt vill erkänna det. 

Vad du tänker om andras tankar: Under diskussionen var det flera andra tankar som intresserade mig. Till exempel när Adrian berättade att det är svårt att vinna över Ove, och hänvisade till när Ove skulle köpa blommor. Utifrån detta diskuterade vi Oves personlighet och jag tyckte........

Vad lärde jag mig? Jag tycker att diskussionen var.... Jag fick reda på....Jag lärde mig...o.s.v.

2 kommentarer:

  1. Kära Stina! Jag är klart. snäll och kolla. http://svenskalaserjag.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Jag har läst! Det var intressant att följa din tankar. Jag ser fram emot nästa diskussion :)

    SvaraRadera