tisdag 18 februari 2014

Skriv din berättelse

I går började ni att skriva era berättelser. Men jag ser att ingen har publicerat något på sin blogg. Skriv era berättelser så att vi kan gå igenom dem på torsdag. Nästa vecka är provvecka och alla behöver prova på att skriva den berättande genren innan. Instruktioner till uppgiften.

Skriv en egen berättelse i första person (jag) eller i tredje person (han eller hon). Förslag på rubrik är:

Skriv i första person (jag)
  • Den gången blev jag riktigt glad
  • Den gången blev jag riktigt arg
Eller skriv i tredje person (han eller hon)
  • Den gången blev Fatima riktigt glad
  • Den gången blev Muhammed riktigt arg

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Jag brukar göra lektioner men de kommer inte frame på din blogglista. Min blogglista ligger alltid längst bort;-) Jag vet inte varför

    SvaraRadera
  3. Hej Stina! Jag är klart. Det var inte lätt för mig att skriva en berättelse. Snäll och kolla här http://svenskalaserjag.blogspot.se/

    SvaraRadera